هدف باشگاه مشتریان، فعالکردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها به وسیلهی ایجاد یک رابطهی عاطفی با آنهاست.
باشگاه مشتریان به عنوان یک واحد برقرارکنندهی ارتباطات با افراد یا سازمانها تعریف میشود که به وسیلهی یک سازمان و به منظور ایجاد ارتباط مستقیم و منظم بین این اعضا ایجاد شده است. هدف باشگاه مشتریان، فعالکردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها به وسیلهی ایجاد یک رابطهی عاطفی با آنهاست. هدف دیگر باشگاه مشتریان، ارائهی پاداشهای یکسان به تمامی مشتریان، بدون ایجاد تمایز بین آنهاست (حتی مشتریانی که رفتار وفادارانهای ندارند). باشگاه مشتریان را میتوان به عنوان یکی از انواع فعالیتهای بازاریابی رابطهای در نظر گرفت.
هدف باشگاه مشتریان، فعالکردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها به وسیلهی ایجاد یک رابطهی عاطفی با آنهاست.